Phát triển năng lực vận dụng kiến thức và kỹ năng đã học cho học sinh tiểu học trong dạy học môn Khoa học lớp 5=Developing the ability to apply learned know-ledge and skills for primary school students in teaching Science grade 5

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Yến Nga Trần

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.37

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 481597

Project-Based Learning (PBL) is an advanced educational approach that enables students to develop the ability to apply their acquired knowledge and skills to real-life situations. By seamlessly integrating theory with practice, PBL not only helps students grasp core concepts but also fosters the development of essential skills such as critical thinking, teamwork, scientific research, and communication. However, a survey of 5th-grade science teaching at primary schools in Hoc Mon district, Ho Chi Minh City, reveals that the implementation of this method still faces many challenges. This highlights the need to establish a suitable and easily applicable process for designing and organizing learning projects, aimed at enhancing students’ ability to apply their knowledge to solve real-world problems. This approach is crucial for improving the quality of education, meeting the demands of the 2018 general education curriculum, and equipping students with the necessary skills for future life and work.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH