Thiết kế bài tập từ tình huống thực tiễn trong dạy học chủ đề Thống kê ở trường THPT=Designing practical case studies on the topic of teaching Statistics in high schools

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Hồng Nhung Nguyễn, Thế Quân Phạm, Bảo Châu Phí, Bích Ngân Phùng, Thị Thảo Ngọc Trần

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.72

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 481616

The 2018 Vietnam Mathematics General Education Curriculum emphasizes the development of students’ mathematical competencies and enhances the practical application of knowledge. To achieve this, educators must create learning scenarios that enable students to connect mathematical concepts with real-life situations. This paper proposes a four-step process for developing statistical exercises based on real-world data, followed by a specific example to illustrate this methodology.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH