Phát triển năng lực tư duy sáng tạo của sinh Sư phạm các trường đại học khu vực Đồng bằng sông Cửu Long

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Giang Lam Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.211

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 482041

Creative thinking competency is identified in the output standards of pedagogical student curriculum. For universities, the development of creative thinking competence for students is one of the key tasks contributing to supporting the learning and vocational training process to achieve the expected quality. In this paper, based on the literature research method, the author presents the concept, expressions of creative thinking competences and the process of developing creative thinking competences for pedagogical students. In addition, the article applies the questionnaire survey method, the multiple-choice method using the TSD-Z tool and the analysis of descriptive statistics for the target group of pedagogical students in the Mekong Delta, in order to determine the characteristics of students’ creative thinking competences. From there, the author proposes measures to develop creative thinking competences for students.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH