Mối liên hệ giữa mức độ stress, trầm cảm, lo âu và hành vi tìm kiếm sự trợ giúp của học sinh trung học phổ thông

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Lê Bảo Hoàng Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.214

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 482042

This paper examines the relationship between levels of stress, depression, anxiety, and help-seeking behavior among high school students. The primary objective is to determine how these psychological factors influence the tendency to seek support, particularly from professional and non-professional sources. Utilizing assessment tools such as DASS-21 and GHSQ, the research found that high levels of stress, depression, and anxiety are closely associated with a decreased frequency of seeking help from formal sources. Conversely, students tend to rely more on friends and family in stressful situations. These findings suggest the need for intervention strategies to raise awareness about the importance of seeking professional help while minimizing barriers related to stigma and fear of judgment.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH