Đặc điểm chú ý của người tập Vovinam các trình độ khác nhau: Thực nghiệm đánh giá bằng nhiệm vụ thực hiện liên tục thông qua Điện não đồ

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thanh Nam Đoàn, Chí Cường Nguyễn, Qi Chang Zhu

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.247

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 482068

Attention has a special role in Sports, but currently no reliable work has been done to provide basic values in evaluating Vietnamese Sports. The study was conducted on Vovinam practitioners of different levels. Attention was assessed via a Continuous Performance Task (CPT) through brain waves assessed using the NeuroScan SynAmps Electroencephalography (EEG) assessment system. The results provide theoretical and practical bases in evaluating professional training and teaching processes. Experimental results show that there is a difference in the processing of stimulus signals between the two groups of subjects participating in the experiment. The higher training level group had better controlled stimulus response responses, recording greater cognitive and attentional control during the early stages of the sustained attention task. Overall, the higher the expertise, the greater the degree of flexibility in processing signals and responding to stimuli, and the better the ability for cognitive control to adapt to the required attentional task.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH