Vận dụng lý thuyết kiến tạo xã hội vào dạy học chương Dữ liệu và xác suất thực nghiệm lớp 6

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Anh Kiệt Bùi, Tú Cầm Trần

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.97

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 482502

Due to the adaption for the development of Vietnam’s education system nowadays, teachers are required to study continuously to develop their own professional competences. One of the essential factors is the innovation of teaching methods towards ctive teaching. In another word, the innovation here is to shift the focus of teaching from knowledge acquisition to knowledge construction, with the central position being the learners. This article will propose a process and design some teaching situations for the chapter “Data and empirical probability grade 6” according to the social constructivist theory to develop students’ ability to learn mathematics more effectively.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH