Sử dụng bài tập Toán tư duy để hình thành biểu tượng tập hợp, số và phép đếm cho trẻ 5 - 6 tuổi ở trường mầm non=Using mental math exercises in forming set symbols, numbers and counting for 5-6 year old children in preschool

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Tú Hoàng

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.177

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 482635

The article discusses the use of mental math exercises in forming symbols about sets, numbers and counting for 5-6 yearold children in preschool. The research results show that psychology is the basis for forming mathematical symbols for preschool children such as: quantity, numbers, counting, space, time, shape, size. However, at each preschool age, the content, form, and method of formation are different with different requirements based on the development of children’s thinking and suitability to the development characteristics of each child. The research results also demonstrate that if there is a suitable direction of impact such as using mental math in preschool mathematics education, it will improve the effectiveness of child care and education.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH