According to the orientation of implementing the 2018 General Education Program for Mathematics, primary school teachers can organize practical and experiential activities on a large scale such as: topics, learning/application projects, mathematics clubs, forums, seminars, mathematics competitions... for students according to the time specified by the Program. In addition, teachers can also proactively design and organize appropriate experiential activities in each lesson. This article presents some designs of experiential activities in teaching Measurement in grade 3 according to the new program. Lecturers teaching Mathematics Teaching Methods in primary schools, students majoring in Primary Education and general teachers can refer to the application in implementing the current training and teaching program in primary schools.Trong định hướng thực hiện Chương trình Giáo dục phổ thông môn Toán 2018, giáo viên (GV) tiểu học có thể tổ chức các hoạt động thực hành và trải nghiệm có tính quy mô như: các đề tài, dự án học tập/ứng dụng, câu lạc bộ toán học, diễn đàn, hội thảo, cuộc thi về Toán,… cho học sinh (HS), theo thời lượng quy định của Chương trình. Ngoài ra, GV còn có thể chủ động thiết kế và tổ chức phù hợp những hoạt động trải nghiệm trong mỗi bài dạy học. Bài viết trình bày một số thiết kế hoạt động trải nghiệm trong dạy học Đại lượng ở lớp 3, theo chương trình mới. Giảng viên giảng dạy học phần phương pháp dạy học môn Toán ở tiểu học, sinh viên ngành Giáo dục tiểu học và GV phổ thông có thể tham khảo vận dụng trong thực hiện chương trình đào tạo và thực hiện dạy học ở trường tiểu học hiện nay.