In the teaching program of the bachelor's degree program in Primary Education of Thai Nguyen University of Education, pedagogical training is always considered the "main" axis. All teaching and educational activities of the training program revolve around this work. Therefore, research on pedagogical training for students of the Faculty of Primary Education of Thai Nguyen University of Education is necessary, in order to improve the quality of teaching to meet the educational innovation requirements proposed by the Party and State. The article uses theoretical research methods to analyze and systematize documents on pedagogical training to build a theoretical basis for the problem
Combined with educational investigation methods to find out the current status of training program content, actual teaching and learning of pedagogical training modules, from there, propose measures to improve the effectiveness of pedagogical training of the Faculty of Primary Education. The research results of the article can ensure the quality of pedagogical training at the Faculty of Primary Education - Thai Nguyen University of Education, meeting the needs of society.Trong chương trình dạy học thuộc chương trình tào tạo cử nhân Sư phạm Giáo dục Tiểu học của Trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên, rèn luyện nghiệp vụ sư phạm luôn được coi là trục "chính". Mọi hoạt động dạy học và giáo dục của chương trình đào tạo đều xoay quanh công tác này. Vì vậy, nghiên cứu về rèn luyện nghiệp vụ sư phạm cho sinh viên Khoa Giáo dục Tiểu học của Trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên là cần thiết, nhằm nâng cao chất lượng dạy học đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục của Đảng và Nhà nước đề ra. Bài báo sử dụng các phương pháp nghiên cứu lý thuyết để phân tích, hệ thống hoá các tài liệu về công tác rèn luyện nghiệp vụ sư phạm nhằm xây dựng cơ sở lý luận của vấn đề
kết hợp với phương pháp điều tra giáo dục để tìm hiểu thực trạng nội dung chương trình đào tạo, thực tế dạy và học các học phần rèn luyện nghiệp vụ sư phạm, từ đó, đề xuất một số giải pháp nhằm nâng cao hiệu quả công tác rèn luyện nghiệp vụ sư phạm của Khoa Giáo dục Tiểu học. Kết quả nghiên cứu của bài báo có thể làm cho chất lượng rèn luyện nghiệp vụ sư phạm của Khoa Giáo dục Tiểu học - Trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên được đảm bảo, đáp ứng nhu cầu của xã hội.