Thiết kế hoạt động thực hành và trải nghiệm trong môn Toán lớp 4

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Mạnh Hà Lê, Thị Như Quỳnh Ngô

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.45

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 483355

This paper presents a design process for experiential practice activities in fourth-grade mathematics aimed at enhancing the effectiveness of teaching and learning. The author analyzes the necessity of applying active learning methods that allow students to explore and practice mathematical concepts through interactive activities. The article suggests several specific activities, including math games, group exercises, and hands-on projects, which help students develop logical thinking skills and problem-solving abilities. Results from implementing these activities show significant enthusiasm and progress among students in mathematics. The article asserts that designing experiential activities not only helps students effectively acquire knowledge but also fosters social skills and enhances creative thinking abilities.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH