Investigating the effect of online testing anxiety on learners’ self-efficacy and the moderating role of coping strategies

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Quoc Thang Le

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Phát triển và Hội nhập, 2024

Mô tả vật lý: tr.89-100

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 483501

Online testing is one of the most worrying problems for learners for unforeseen reasons. This research aimed to investigate the influence of online anxiety on self-efficacy under the moderating effect of coping in private universities in Vietnam. The study used a random survey method to survey 344 students in eleven universities in Ho Chi Minh city This study uses a convenience sampling method. The results showed that online anxiety had a positive effect on self-efficiency, coping had a positive effect on self-efficiency, and coping had a moderator in this relationship. Research results contribute to the theoretical basis of the relationship between online anxiety, coping, and self-efficiency.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH