Ứng dụng Lý thuyết Kỳ vọng của Victor Vroom để nghiên cứu động cơ học tập của sinh viên=Applying Victor Vroom's Expectancy Theory to study student motivation

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Chí Thức Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.186

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 483549

Victor Vroom’s (1964) Expectancy Theory explains learning motivation based on the belief that effort will lead to desired results if the individual believes that: (1) effort will produce good performance (Expectation), (2) that performance will be rewarded (Tool), and (3) the reward is valuable to them (Value). Applied in education, this theory helps understand students’ learning motivation. Studies have shown that if students believe in the connection between effort, results, and valuable rewards, they will be more motivated to learn.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH