Tác động của chính sách giáo dục trẻ khuyết tật và biện pháp quản lý giáo dục hòa nhập trong nhà trường=The impact of educational policies for children with disabilities and measures to manage inclusive education in schools

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Nguyệt Nga Mầu, Thị Thanh Huyền Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.396

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 483698

Vietnam is a country that has experienced many impacts of war, natural disasters and harsh living conditions. Therefore, Vietnam is also a country with a high number of people with disabilities, including children. Educational policies for children with disabilities have been implemented in practice to promote and protect children’s rights, caring for both material and spiritual needs to help them develop their comprehensive capacities, aiming for the highest level of independent living ability. The article analyzes educational policies supporting the integration of children with disabilities that have been implemented in recent years. Based on the results of the evaluation of inclusive education policies for children with disabilities, including the strengths and shortcomings of the policies when put into practice, a number of solutions are proposed to achieve the goal of effectively managing inclusive education in schools today.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH