Thiết kế một tình huống giảng dạy: phát triển công thức để tính toán khoảng cách từ một điểm đến một mặt phẳng trong không gian (hình học cho lớp 12, chương 3, bài 2)

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả:

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Khoa học, 2013

Mô tả vật lý: 47-52

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 483805

In this article, the author designs a teaching situation: developing formula to calculate the distance from a point to a plane in space. In these situations, all learning activities of students will have been planned by the teacher. The formula to calculate the distance from a point to a plane will be created through the process of two different student's activities: the first is the process of determining the distance in synthetic geometry and the second is the similarity in the formula for calculating the distance from a point to a line in the plane (something that students already know). In this teaching situation, students learn through their own activities but in a manner that was part of the teacher's plan. In the process of implementing the scenario, from time to time teachers will need to orient students at a minimum level in such a manner that students will find the desired formula.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH