Giữ uy tín với khách hàng khi không thể tránh lỗi dịch vụ: mô hình nghiên cứu từ cảm xúc đến hành vi

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Ngọc Thuý Phạm, Thị Thanh Thảo Võ

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 330 Economics

Thông tin xuất bản: Phát triển kinh tế, 2013

Mô tả vật lý: 38-48

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 484177

To service companies, service failure management (including efforts to limit failures and perform service recovery) is very important. To provide better understanding of customers in this aspect, the paper examines their perception of service failure and recovery. The theoretical model is based on an emotion-to-behavior process. SEM is applied to a sample of 566 Ho Chi Minh city-based restaurant diners who have some experience of service recovery. The results show that a reasonable service recovery and appropriate attitudes from the staff after a service failure still satisfy customers who may recommend such services to others.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH