Thiết kế công cụ hỗ trợ đánh giá năng lực tính toán của học sinh lớp 5 qua hoạt động thực hành và trải nghiệm=Designing tools to support assessing the calculating ability of 5th graders on practical activities and experiences

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Mạnh Hà Lê, Thị Minh Hiên Lê

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.4

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 484550

The general education program of 2018 emphasizes mathematics education to form and develop essential qualities, general abilities, and mathematical competence in students. It aims to develop key knowledge and skills while providing opportunities for students to experience and apply mathematics in real life. The program seeks to establish connections between mathematical ideas, between mathematics and other scientific subjects, and between mathematics and practical life. Based on research on theoretical and practical issues regarding the assessment of computational abilities, this article identifies the manifestations of 5th grade students’ computational competence during mathematics learning in general and in practical activities and experiences specifically, thus proposing a process for designing tools to support the assessment of computational abilities.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH