Yếu tố tác động quyết định theo học chương trình thạc sĩ ngành Lý luận và Phương pháp dạy học môn Tiếng Anh=Factors Affecting the Decision to Enroll in a Master‘s Program in Principles and Methods in English Language Education

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thái Hữu Nguyễn, Thị Phương Hồng Nguyễn, Quốc Lập Trịnh

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.96

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 484618

The 2018 education reform has brought about the requirement for Vietnamese EFL teachers to improve their English teaching skills. This article reports on the results of an investigation into the factors influencing the decision of English teachers to pursue a Master’s program in Principles and Methods in English Language Education. The research subjects were 241 Principles and Methods in English Language Education graduate students at a university in Vietnam, of whom 130 had graduated and 111 were studying. The study used quantitative analysis methods. Findings show that 15 factors affect the decision to enroll in the Master’s program, of which 5 are the most important. This article proposes continuing to improve the Master’s training program in Principles and Methods in English Language Education to meet the learning needs of learners and ensure quality training.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH