Will is a cognitive aspect of thepractitioner that reflects the synthesis of all thepractitioner’s will efforts Willpower is a cognitiveaspect of the practitioner that reflects the sum of allthe efforts of the practitioner’s willpower, ensuringthe achievement of the set goal under the conditionof overcoming difficulties at various levelsThroughthe use of basic and reliable scientific researchmethods, the purpose of this study is to select andapply exercises to improve the quality of will forstudents studying the elective Aerobic Exercisesubject in the Physical Education program ofstudents at Danang University. The objective ofthe study is to evaluate the effectiveness of 68Aerobic exercises to improve the quality of will forstudents, thereby improving learning efficiencyThe study will include analyzing technical factors,selecting optimal training methods, and evaluatingthe results after applying the exercises. The resultsachieved are of great significance in perfecting andimproving the training quality of Aerobic subjectsin particular and Physical Education subjects ingeneral.Ý chí là một mặt nhận thức của người tậpphản ánh sự tổng hợp mọi nỗ lực ý chí của ngườitập đó, đảm bảo đạt được mục đích đề ra trongđiều kiện khắc phục những khó khăn ở nhiều mứcđộ khác nhau. Thông qua việc sử dụng các phươngpháp nghiên cứu khoa học cơ bản và đáng tin cậy,mục đích của nghiên cứu này là lựa chọn và ápdụng các bài tập nhằm nâng cao phẩm chất ý chícho sinh viên học môn Thể dục Aerobic tự chọntrong chương trình môn học Giáo dục thể chất củasinh viên Đại học Đà Nẵng. Mục tiêu của nghiêncứu đánh giá hiệu quả của 68 bài tập Aerobic nângcao phẩm chất ý chí cho sinh viên từ đó nâng caohiệu quả học tập. Nghiên cứu sẽ bao gồm việcphân tích các yếu tố kỹ thuật, lựa chọn các phươngpháp luyện tập tối ưu, và đánh giá kết quả sau khiáp dụng các bài tập. Kết quả đạt được có ý nghĩaquan trọng trong việc hoàn thiện và nâng cao chấtlượng đào tạo học phần Aerobic nói riêng và mônhọc Giáo dục thể chất nói chung.