DẠY HỌC TRẢI NGHIỆM Ở ĐẠI HỌC NHÌN TỪ MÔ HÌNH HỌC TẬP TRẢI NGHIỆM (VẬN DỤNG TRƯỜNG HỢP MÔN HÀ NỘI HỌC Ở TRƯỜNG ĐẠI HỌC THỦ ĐÔ HÀ NỘI)=Experiential teaching in university from experiential learning model (applying the case of Hanoi studied at Hanoi Metropolitan University)

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Thanh Hoà Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học - Trường Đại học Thủ đô Hà Nội: Khoa học Xã hội và Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.13-23

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 485893

 Experiential activities are one of the teachinh methods that have been chosen and flexibly applied by many lectureres in different subjects at many universities
  is a form of learning that combines theory with practice, linking education in school with education in society. It “breaks” the classroom space, creating conditions for students to have a new environment to explore knowledge in a new way, positive, proactive and creative way. However, in order for this teaching method to achieve the goals of each lesson and promote learners’ positivity, initiative and creativity, teachers need to research and apply scientific theoretical basis (concepts, roles of experiential activities), the theoretical framword of experiential learning of researchers around the world and then applies that theory to organize an activity. Active extracurricular experiences, speccifically demonstrated in the Hanoi studies at Hanoi Metropolitan University. Research is the basis for lecture to draw experiences, thereby replicating experience models suitable to the characteristics of each subject.Hoạt động trải nghiệm là hình thức học tập gắn lí thuyết với thực tiễn, gắn giáo dục trong nhà trường với giáo dục ngoài xã hội, “phá vỡ” không gian lớp học, tạo điều kiện cho SV có môi trường mới để khám phá kiến thức một cách tích cực, chủ động và sáng tạo. Bài viết phân tích từ cơ sở lý luận (khái niệm, vai trò của hoạt động trải nghiệm), khung lý thuyết học tập trải nghiệm của các nhà nghiên cứu trên thế giới, trên cơ sở vận dụng lý thuyết đó để tổ chức một hoạt động trải nghiệm ngoại khoá, thể hiện cụ thể trong môn Hà Nội học tại trường Đại học Thủ đô Hà Nội, là cơ sở khoa học để các giảng viên nhân rộng mô hình trải nghiệm phù hợp với đặc thù từng môn học.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH