Content and Language Integrated Learning (CLIL) has received widespread recognition since it emerged as a response to the call for plurilingualism in Europe during the 1990s. In Vietnam, despite the government’s early introduction of CLIL as part of the National Foreign Language project in 2008, this remains a largely under-developed area. This study explores the perspective of CLIL teachers as regards CLIL education in Vietnam, focusing particularly on the challenges that CLIL teachers face and the current situation of CLIL teachers’ professional learning. Based on a mixed-methods approach that combines survey questionnaires (n=201) and interviews (n=42), the study reveals a wide range of challenges encountering CLIL teachers in their teaching process, much of which is related to a lack of qualified CLIL teacher preparation and professional development. The study proposes viable solutions to support CLIL teachers in the context of Vietnam.Giảng dạy tích hợp nội dung và ngôn ngữ (CLIL) là hướng tiếp cận được ghi nhận rộng rãi kể từ khi xuất hiện nhằm hưởng ứng sự phát triển đa ngôn ngữ ở châu Âu trong những năm 1990. Ở Việt Nam, mặc dù Chính phủ đã sớm đưa CLIL vào khuôn khổ Đề án Ngoại ngữ Quốc gia năm 2008, lĩnh vực này còn tương đối kém phát triển. Nghiên cứu này tìm hiểu quan điểm của giáo viên CLIL về việc đào tạo CLIL ở Việt Nam, đặc biệt tập trung vào những thách thức mà giáo viên CLIL gặp phải và thực trạng học tập chuyên môn của giáo viên CLIL hiện nay. Dựa trên cách tiếp cận hỗn hợp, kết hợp bảng câu hỏi khảo sát (n=201) và phỏng vấn (n=42), nghiên cứu này cho thấy hàng loạt thách thức mà giáo viên CLIL gặp phải trong quá trình giảng dạy của họ, phần lớn trong số đó liên quan đến việc thiếu các chương trình đào tạo và phát triển chuyên môn giáo viên CLIL hiệu quả. Nghiên cứu đề xuất các giải pháp khả thi hỗ trợ giáo viên CLIL trong bối cảnh Việt Nam.