The construction and development of safe food brands in particular and the National brand for Vietnamese products in general is one of the national key programs, which have been assigned by the Prime Minister to the Ministry of Industry and Trade to preside over implemented in Decision No. 253/2003 / QD-TTg dated November 25, 2003. The program has called for the participation of many agencies, ministries and agencies at the central and local levels. As a result of the Program, many Vietnamese food brands have affirmed their position not only in the domestic market, but also in the international market. However, these results are only initial successes, and many Vietnamese food brands need to be perfected, reaching to international standards to be placed in consumers' shopping carts in the world.Việc xây dựng và phát triển thương hiệu thực phẩm an toàn nói riêng và thương hiệu Quốc gia cho sản phẩm Việt Nam nói chung là một trong những chương trình trọng điểm quốc gia, đã được Thủ tướng Chính phủ giao cho Bộ Công Thương chủ trì triển khai tại Quyết định số 253/2003/QĐ-TTg ngày 25/11/2003. Chương trình đã kêu gọi được sự tham gia của nhiều cơ quan, bộ, ban ngành ở trung ương và địa phương. Kết quả của Chương trình là đã có nhiều thương hiệu thực phẩm của Việt Nam khẳng định được vị trí không chỉ tại thị trường trong nước, mà còn trên thị trường quốc tế. Tuy nhiên, những kết quả đó mới chỉ là những thành công ban đầu, còn nhiều thương hiệu thực phẩm của Việt Nam cần được hoàn thiện, vươn tới các tiêu chuẩn quốc tế để được xếp vào các giỏ hàng của người tiêu dùng trên thê giới.