The article presents some features of using multimedia communication in teaching primary level Chinese at the Department of Foreign Languages, Thai Nguyen University. The results show that when teaching Chinese at the elementary level, most lecturers do not use multimedia to support teaching, but use traditional teaching methods such as chalkboards and oral language explanations. One of the main reasons is that the lecturers' electronic resources are limited, the use of software and information technology effects of lecturers is weak.Vài nét về việc sử dụng truyền thông đa phương tiện trong giảng dạy tiếng Trung Quốc trình độ sơ cấp tại Khoa Ngoại ngữ, Đại học Thái Nguyên. Kết quả cho thấy khi giảng dạy tiếng Trung ở trình độ sơ cấp, đa số giảng viên không sử dụng truyền thông đa phương tiện hỗ trợ giảng dạy, mà sử dụng lối giảng truyền thống là bảng phấn, giảng giải khẩu ngữ. Một trong những nguyên nhân chủ yếu là do các nguồn tư liệu điện tử của giảng viên còn hạn chế, trình độ sử dụng các phần mềm, hiệu ứng công nghệ thông tin của giảng viên còn yếu kém.