In the trend of the Fourth Industrial Revolution (Industry 4.0), Ian is radiating and strongly affecting all fields and tourism is faced with the need to proactively seize opportunities and overcome challenges and corpses. Orientation and appropriate solutions to breakthrough development. The development of the tourism industry has been contributing to promoting economic restructuring and export on the spot
preserving and promoting the values of cultural heritage and natural resources
create more jobs to improve people's lives
speeding up the process of international integration, promoting the image of the Vietnamese people. Therefore, it is necessary to develop the tourism service supply chain to satisfy the increasing needs of people in tourism and help Vietnam Tourism become a key economic sector. Based on an overview of the research and aggregation of secondary data, the paper focuses on the analysis of tourism service supply chains in the current industrial revolution 4.0 in Vietnam.Trong xu thế cuộc Cách mạng Công nghiệp lần thứ 4 (Cách mạng Công nghiệp 4.0) đang Ian tỏa và tác động mạnh mẽ đến mọi lĩnh vực, du lịch đứng trước yêu cầu chủ động nắm bắt thời cơ và vượt qua thách thức, xác định hướng đi và giải pháp phù hợp để phát triển bứt phá. Sự phát triển của ngành Du lịch đã và đang góp phần thúc đẩy chuyển dịch cơ cấu kinh tế và xuất khẩu tại chỗ
bảo tồn và phát huy giá trị di sản văn hóa, tài nguyên thiên nhiên
tạo nhiều việc làm nâng cao đời sống nhân dân
đẩy mạnh quá trình hội nhập quốc tế, quảng bá hình ảnh đất nước con người Việt Nam. Vì vậy, cần phát triển chuỗi cung ứng dịch vụ du lịch để thỏa mãn nhu cầu ngày càng cao của con người về du lịch và giúp Du lịch Việt Nam trở thành ngành kinh tế mũi nhọn. Trên cơ sở tổng quan các công trình nghiên cứu và tổng hợp các dữ liệu thứ cấp, bài viết tập trung phân tích chuỗi cung ứng dịch vụ du lịch trong cuộc cách mạng công nghiệp 4.0 ở Việt Nam hiện nay.