Facing the trend of international integration, Vietnam's insurance industry is facing fierce competition, which has forced domestic insurance enterprises to make changes in marketing strategies, especially the distribution strategy of real estate. Products. Bancassuarance - a French term used to refer to the sale of insurance products through the banking system, has been a trend emerging in recent years, with the expectation of bringing benefits to both banks. and insurance. Bancassurance first developed in the US and European countries. Currently, Bancassurance is one of the fastest growing channels in most Asian markets, and is the leading distribution channel in the insurance market in Vietnam. The article analyzes the current situation and prospects of Bancassurance development in Vietnam.Trước xu thế hội nhập quốc tế, lĩnh vực bảo hiểm của Việt Nam đang đứng trước sự cạnh tranh khốc liệt đã buộc các doanh nghiệp bảo hiểm trong nước phải có những thay đổi trong chiến lược marketing, đặc biệt là chiến lược phân phối sản phẩm. Bancassuarance - một thuật ngữ tiếng Pháp, dùng để chỉ việc bán các sản phẩm bảo hiểm qua hệ thống ngân hàng, đang là xu thế nổi lên trong nhiều năm gần đây, với kỳ vọng mang lại nhiều lợi ích cho cả hai bên ngân hàng và bảo hiểm. Bancassurance phát triển đầu tiên ở Mỹ và các nước châu Âu. Hiện nay, Bancassurance là một trong những kênh phát triển nhanh nhất ở hầu hết thị trường châu Á, đồng thời là kênh phân phôi hàng đầu trong thị trường bảo hiểm tại Việt Nam. Bài viết phân tích thực trạng và triển vọng phát triển Bancassurance tại Việt Nam.