The article explores teachers' perceptions of attentive hyperactivity disorder. The object of the study consists of 394 primary teachers in 7 provinces / cities including Hanoi, Ha Nam, Nam Dinh, Ninh Binh, Vinh Yen, Da Nang and Ho Chi Minh City. Research results show that, some teachers still misunderstand and misunderstand about the causes of attention-deficit hyperactivity disorder. Although the majority of teachers participating in this study are aware of the basic manifestations of attention reduction and hyperactivity, there are still some teachers who are uncertain or confused. Most teachers are also misinterpreting that teachers can diagnose attentive hyperactivity disorder.Tìm hiểu nhận thức của giáo viên về rối loạn tăng động giảm chú ý. Khách thể của nghiên cứu gồm 394 giáo viên tiểu học tại 7 tỉnh/thành là Hà Nội, Hà Nam, Nam Định, Ninh Bình, Vĩnh Yên, Đà Nẵng và thành phố Hồ Chí Minh. Kết quả nghiên cứu cho thấy, một số giáo viên vẫn hiểu nhầm, hiểu sai về nguyên nhân gây rối loạn tăng động giảm chú ý. Mặc dù đa số giáo viên tham gia nghiên cứu này đều nhận biết được các biểu hiện cơ bản liên quan đến giảm chú ý và tăng động/xung động, nhưng vẫn còn một số giáo viên chưa chắc chắn hoặc bị nhầm lẫn. Đa số giáo viên cũng đang hiểu sai rằng giáo viên có thể chấn đoán rối loạn tăng động giảm chú ý.