Mobile marketing is a modern advertising channel capable of attracting interest and quick feedback from existing and potential travelers. For products that are difficult to evaluate before buying such as travel services, mobile phones make an important contribution to easily finding information and can be used anytime, anywhere. This study was conducted to assess the need to use the mobile application to find tourist information. With a sample size of 108 polls, the results showed that up to 92% of tourists use the phone to access the Internet and 50% of tourists use the phone to find information about destinations. In particular, up to 40.9% of tourists use the phone more than 9 times a day to access the Internet. Therefore, the marketing channel for mobile marketing is very potential in destination promotion communication.Tiếp thị di động là kênh quảng bá hiện đại có khả năng thu hút sự quan tâm và phản hồi nhanh chóng từ khách du lịch hiện có và tiềm năng. Đối với sản phẩm khó đánh giá trước khi mua như dịch vụ du lịch, thì điện thoại di động góp phần quan trọng trong việc dễ dàng tìm kiếm thông tin và có thê sử dụng chúng ở mọi lúc, mọi nơi. Nghiên cứu này được thực hiện nhằm đánh giá nhu cầu sử dụng ứng dụng điện thoại để tìm thông tin của khách du lịch. Với cỡ mẫu là 108 phiếu thăm dò, kết quả cho thấy đến 92% khách du lịch sử dụng điện thoại để truy cập Internet và 50% khách du lịch sử dụng điện thoại để tìm thông tin về điểm đến. Đặc biệt, có đến 40.9% khách du lịch sử dụng điện thoại trên 9 lần trong 1 ngày để truy cập Internet. Do đó, kênh quảng bá tiếp thị qua điện thoại di động rất tiềm năng trong truyền thông quảng bá điểm đến.