Đề tài nhằm xác định và đo lường các yếu tố ảnh hưởng đến ý định mua vé máy bay qua đại lý của người tiêu dùng tại thành phố Hồ Chí Minh, bằng việc khảo sát 371 người tiêu dùng từ 18 tuổi trở lên đã từng mua vé máy bay qua đại lý và đang sống tại thành phố Hồ Chí Minh. Nghiên cứu sử dụng công cụ SPSS 20 để phân tích độ tin cậy thang đo qua hệ số Cronbachs Alpha, phân tích EFA, phần mềm AMOS 22 để phân tích CFA, kiểm định mô hình bằng phân tích cấu trúc tuyến tính SEM.The project aims to identify and measure the factors affecting the intention to buy air tickets through consumers' agents in Ho Chi Minh City, by surveying 371 consumers who are 18 years of age or older. airline tickets through agents and living in Ho Chi Minh City. The study used SPSS 20 tool to analyze scale reliability through Cronbachs Alpha coefficient, EFA analysis, AMOS 22 software for CFA analysis, model verification by SEM linear structure analysis. The research results show that 03 (three) factors that positively impact consumers' intention to buy airline tickets through agents, sorted by descending strength, including: Subjective standards, Speed, Ants wake of staff. The results also help agents' administrators to adjust strategies and appropriate actions in the current fierce competition for the ticket market.