Knowledge management is a modern management theory that demonstrates the process of creating knowledge, especially with the university environment. At university, essentially a knowledge organization, which has been recognized as a knowledge business since knowledge has been produced, distributed and applied deeply within the organization (Cronin & Davenport 2000). Thus, knowledge management is defined as a key function of universities, a strategic tool for universities to maintain or gain a sustainable competitive advantage. This study aims to identify the factors that influence knowledge sharing behaviors with faculty members in universities - one of the important factors to influence the success of knowledge management in time. new period.Quản trị tri thức là lý thuyết quản trị hiện đại thể hiện quá trình sáng tạo tri thức, đặc biệt với môi trường đại học. Tại các trường đại học, bản chất là một tổ chức tri thức, nơi được công nhận là kinh doanh tri thức kể từ khi tri thức được sản xuất, phân phối và ứng dụng đã ăn sâu trong tổ chức (Cronin & Davenport 2000). Vì thế, quản lý tri thức được xác định là chức năng chính yếu của các trường đại học, một công cụ chiến lược để các trường đại học duy trì hoặc đạt được lợi thế cạnh tranh bền vững. Nghiên cứu này nhằm xác định các yếu tố ảnh hưởng đến hành vi chia sẻ tri thức với đồng nghiệp của giảng viên trong các trường đại học - một trong những yếu tố quan trọng nhằm tác động đến sự thành công của quản trị tri thức thời kỳ mới.