In recent years, along with the socio-economic development, advertising activities in our country have experienced a strong development with the increase in the number of enterprises trading in advertising services and the expansion of advertising. in form, scale and technology. The investment in advertising activities of goods and services is interested by production and business enterprises. Due to the increasing advertising demand, many new types of advertising have appeared and developed, especially advertising on the internet and electronic devices in the context of digital technology today. However, the legal system is not clear and easy to understand in protecting consumer rights in the current digital technology. Research paper on practical application of law and proposing solutions to protect consumers' interests in the context of digital technology when traders advertise commerce.Trong những năm gần đây, cùng với sự phát triển về kinh tế - xã hội, hoạt động quảng cáo ở nước ta đã có bước phát triển mạnh với sự gia tăng về số lượng doanh nghiệp kinh doanh dịch vụ quảng cáo, sự mở rộng về hình thức, quy mô và công nghệ. Việc đầu tư kinh phí cho hoạt động quảng cáo hàng hoá, dịch vụ được các doanh nghiệp sản xuất, kinh doanh quan tâm. Do nhu cầu quảng cáo ngày càng tăng nên nhiều loại hình quảng cáo mới xuất hiện và phát triển mạnh, đặc biệt là quảng cáo trên internet và các phương tiện điện tử trong điều kiện công nghệ số hiện nay. Tuy nhiên, hệ thông pháp luật chưa quy định rõ và đầy đủ dễ hiểu trong việc bảo vệ quyền lợi người tiêu dùng trong điều kiện công nghệ số hiện nay. Bài viết nghiên cứu thực tiễn áp dụng pháp luật và đề xuất giải pháp bảo vệ quyền lợi người tiêu dùng trong điều kiện công nghệ số khi thương nhân quảng cáo thương mại.