By the end of the 2016-2017 school year, there were 235 universities nationwide, an increase of nearly 3.5 times compared to the 1999-2000 school year. This creates many options for students, but also increases the level of competition among universities throughout the country. In order to survive and thrive, universities need to properly grasp the needs of students to choose schools, as well as improve the efficiency of admission. The article is based on 7P marketing in education to suggest some solutions to improve the enrollment efficiency of universities.Tính đến hết năm học 2016-2017, cả nước có đến 235 trường đại học, tăng gần 3,5 lần so với năm học 1999-2000. Điều này tạo nhiều cơ hội lựa chọn cho các em học sinh, nhưng cũng làm gia tăng mức độ cạnh tranh giữa các trường đại học trong cả nước. Để tồn tại và phát triển, các trường đại học cần nắm bắt đúng nhu cầu chọn trường của học sinh, cũng như nâng cao hiệu quả công tác tuyển sinh đầu vào. Bài viết dựa trên marketing 7P trong giáo dục để gợi ý một số giải pháp nhằm nâng cao hiệu quả tuyển sinh của các trường đại học.