Organizing and managing product distribution channels is an important management function that plays a decisive role in the survival and development of enterprises. In order to improve the management of distribution channels of Bayer Vietnam Co., Ltd. in the Mekong Delta from now to 2020, the author has focused on the following contents: Summary of theories About distribution channels, including concepts, functions, roles of factors affecting the operation of distribution channels and distribution channel management content of enterprises. Analyze and evaluate the current management status of the distribution channel of veterinary medicine - aquatic products of Bayer Vietnam Co., Ltd in the Mekong Delta region in recent years. Since then determine the successes and limitations exist in the management of distribution channels of the Company. Applying the research results gained from the above contents, planning views, goals and offering some solutions to complete the shortcomings in the management of the Company's distribution channel system in the Mekong delta in the period of 2013-2020.Tổ chức và quản lý kênh phân phối sản phẩm là một chức năng quản trị quan trọng có vai trò quyết định đến sự tồn tại và phát triển của doanh nghiệp. Nhằm hoàn thiện công tác quản trị kênh phân phối của Công ty Trách nhiệm hữu hạn Bayer Việt Nam khu vực Đồng bằng sông Cửu Long từ nay đến năm 2020, tác giả đã tập trung nghiên cứu các nội dung sau: Tổng kết các lý thuyết về kênh phân phối bao gồm các khái niệm, chức năng, vai trò của các yếu tố ảnh hưởng đến hoạt động của kênh phân phối và nội dung quản trị kênh phân phối của doanh nghiệp. Phân tích, đánh giá thực trạng quản trị kênh phân phối sản phẩm thuốc thú y - thủy sản của Công ty Trách nhiệm hữu hạn Bayer Việt Nam tại khu vực Đồng bằng sông Cửu Long trong thời gian qua. Từ đó xác định những thành công và hạn chế còn tồn tại trong công tác quản trị kênh phân phối của Công ty. Vận dụng kết quả nghiên cứu đạt được từ các nội dung trên, hoạch định quan điểm, mục tiêu và đưa ra một số giải pháp hoàn thiện những thiếu sót trong công tác quản trị hệ thống kênh phân phối của Công ty tại khu vực Đồng bằng sông Cửu Long giai đoạn 2013-2020.