In the trend of global and regional economic integration, many competitors will appear, bringing new opportunities and challenges for Vietnam tourism industry in general and Ben Tre tourism in particular. In order to promote and promote local tourism, it is necessary to develop criteria for evaluating local destination marketing, which plays an important role for all countries, localities, organizations and companies in promoting their strengths. of his inner. At the same time, each local marketing evaluation criteria will make the strategy in depth, in the right direction and focus on the main goals such as development such as markets, customers, products, infrastructure, people, effective export and export of suitable business strategies with many benefits and position in the market. The article deals with the application of some local marketing communication criteria to develop tourism in Ben Tre province.Trong xu thế hội nhập kinh tế thế giới và khu vực đã và sẽ xuất hiện nhiều đối thủ cạnh tranh, đem lại nhiều cơ hội cũng như thách thức mới cho ngành Du lịch Việt Nam nói chung và du lịch Bến Tre nói riêng. Để quảng bá, xúc tiến du lịch của địa phương cần thiết phải xây dựng tiêu chí đánh giá marketing điểm đến địa phương đóng vai trò quan trọng đối với mọi quốc gia, địa phương, tổ chức, công ty trong việc phát huy thế mạnh của nội tại của mình. Đồng thời, mỗi tiêu chí đánh giá marketing địa phướng sẽ làm cho chiến lược đi vào chiều sâu, đúng hướng và tập trung vào các mục tiêu chính như phát triển như thị trường, khách hàng, sản phẩm, cơ sở hạ tầng, dân cư, xuất khẩu hiệu quả các chiến lược kinh doanh phù hợp đem lại nhiều lợi ích và vị thế trên thị trường. Bài viết đề cập đến vấn đề ứng dụng một số tiêu chí truyền thông marketing địa phương nhằm phát triển du lịch tỉnh Bến Tre.