In the period of industrialization and modernization of the country, with the renovation policy and open policy, international integration of our Party and State, English plays a very important role. In training, while most other countries teaching English only in high school, in Vietnam, English is taught at the university level as a compulsory subject. At university level, writing skill has always been more critical for English majors. In fact, students' writing still has a number of grammatical errors. So, the aim of this study is to find out the result of using peer check method to help students improve their grammar. The participants of this study are the third -year English majors at Thai Nguyen University of Education ranging in the same age group of 20-21 years. Through the application of the student's analytical approach, the study has collected the grammatical errors that students have and suggested solutions to improve and enhance it. The findings of the study will be useful for English major students at Thai Nguyen University of Education in particular as well as non-English majors in general.Trong thời kỳ công nghiệp hoá, hiện đại hoá đất nước, với chính sách đổi mới và chính sách mở, hội nhập quốc tế của Đảng và Nhà nước, tiếng Anh đóng một vai trò rất quan trọng. Ở trình độ đại học, kỹ năng viết cũng luôn quan trọng đối với các chuyên ngành tiếng Anh. Thực tế là văn bản của học sinh vẫn còn một số lỗi ngữ pháp. Vì vậy, mục tiêu của nghiên cứu này là để tìm ra kết quả của việc sử dụng phương pháp kiểm tra chéo để giúp học sinh nâng cao ngữ pháp. Đối tượng nghiên cứu này là sinh viên năm thứ ba chuyên ngành tiếng Anh của Trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên trong cùng độ tuổi 20-21. Thông qua việc áp dụng phương pháp tiếp cận phân tích của học sinh, nghiên cứu này đã thu thập những lỗi sai về ngữ pháp mà sinh viên hay gặp và đưa ra các giải pháp chỉnh sửa và nâng cao nó.