Coming with the economic development, Vietnamese education in recent years has been improved constantly to adapt with the world integration. In fact, the quality of study is always a prime priority not only for education sector but the whole society as well. Dong Nai University is recognized as a prestigious educational institution in Dong Nai province with an aim to create a qualified human resource for local area. Therefore, this research is processed to reflect the current state of students' quality of learning. Through quantitative and qualitative analysis, the research indicates that eight factors affect to students' academic performance, including classroom interaction, learning approach, academic persistence, learning motivation, friends, facilities, school impression and teaching method. Our team hopes that the result from this research will give some suggestions for Dong Nai University to improve the student's academic performance as well as enhance its reputation.Phản ánh thực trạng chất lượng học tập của sinh viên tại trường đại học Đồng Nai. Thông qua phân tích định tính và định lượng, nghiên cứu chỉ ra có 8 nhân tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên, bao gồm: tương tác lớp học, phương pháp học tập, kiên định học tập, động cơ học tập, bạn bè, cơ sở vật chất, ấn tượng trường học, kiến thức và cách tổ chức môn học của giảng viên
đồng thời đưa ra một số đề xuất giúp nhà trường nâng cao hơn nữa kết quả học tập của sinh viên cũng như nâng cao khả năng cạnh tranh.