At School of Foreign Languages - Thai Nguyen University, Chinese language and Chinese teacher education students often make mistakes in conjugating verbs in dual past tense with the auxiliary être in French second language subject. This has had a significant impact on students' interest in learning as well as learning outcomes. This present article aims to clarify what common mistakes are made by the learners. Verb conjugation exercises in dual past tense with 12 frequent verbs which go with the auxiliary être were collected and analyzed. The survey was participated by students of cohort 41 and 42, school year 2021-2022., The survey results show that the common mistakes appeared in conjugating the main verb in past participle and matching this participle with the subject. The survey results help the author make some pedagogical suggestions to limit errors for learners as well as improve the quality of teaching and learning French.Tại Trường Ngoại ngữ - Đại học Thái Nguyên, sinh viên chuyên ngành Ngôn ngữ Trung Quốc và Sư phạm tiếng Trung Quốc hay mắc lỗi trong việc chia động từ ở thì quá khứ kép với trợ động từ être trong học phần tiếng Pháp ngoại ngữ 2. Điều này ảnh hưởng không nhỏ tới hứng thú và kết quả học tập của người học. Bài báo này hướng tới làm rõ các lỗi sai hay mắc phải đó là gì thông qua việc thu thập và phân tích phiếu khảo sát bài luyện tập chia động từ của sinh viên khóa 41 và 42 năm học 2021- 2022. Kết quả khảo sát cho thấy các lỗi sai phổ biến là lỗi trong việc chia động từ chính ở dạng phân từ và việc hợp giống, hợp số phân từ đó với chủ ngữ. Kết quả khảo sát giúp tác giả có thể đưa ra một số đề xuất sư phạm nhằm hạn chế các lỗi sai cho người học cũng như nâng cao chất lượng dạy và học tiếng Pháp.