Clinical instructors play a core role in creating the quality of clinical learning and the training quality of the discipline in general. Objectives: Determine nursing students' satisfaction with clinical teaching activities of lectures and identify relevant factors. Method: The cross-sectional descriptive research method will be conducted on 241 bachelor of nursing students in years 3 and 4 of Pham Ngoc Thach University of Medicine in 2023. Satisfaction was assessed using the Nursing Clinical Facilitators Questionnaire (NCFQ). Results: 214 students participated in the study
the results show that nursing students' satisfaction with the clinical teaching activities of lecturers score 4.11 ± 0.43 points on average. The factors of clinical teaching activities of faculty related to satisfaction are year of study, age, major, number of students per internship, number of face-to-face teaching sessions. Conclusions: The satisfaction of nursing students with clinical teaching activities of lecturers is quite high. Year of study, age, major, number of students per internship, number of face-to-face teaching sessions are related to satisfaction. There is a need to improve clinical teaching activities to further enhance student satisfaction with clinical lecturers.Giảng viên hướng dẫn lâm sàng đóng vai trò cốt lõi trong việc tạo nên chất lượng của hoạt động học tập lâm sàng nói riêng và chất lượng đào tạo của ngành học nói chung. Mục tiêu: Xác định mức độ hài lòng của sinh viên điều dưỡng về hoạt động lâm sàng của giảng viên và xác định các yếu tố liên quan. Đối tượng và phương pháp: Phương pháp nghiên cứu mô tả cắt ngang tiến hành trên 241 sinh viên cử nhân điều dưỡng chính quy năm 3 và năm 4 của trường Đại học Y Khoa Phạm Ngọc Thạch năm 2023. Mức độ hài lòng được đánh giá bằng bộ câu hỏi Nursing Clinical Facilitators Questionnaire (NCFQ). Kết quả: Thông qua bộ câu hỏi về mức độ hài lòng của sinh viên điều dưỡng về hoạt động lâm sàng của giảng viên với điểm trung bình là 4,11 ± 0,43 điểm. Các yếu tố về hoạt động giảng dạy lâm sàng của giảng viên liên quan đến sự hài lòng là năm học, tuổi, chuyên ngành, số lượng sinh viên mỗi đợt thực tập, số lần giảng dạy trực tiếp. Kết luận: Mức độ hài lòng của sinh viên điều dưỡng về hoạt động giảng dạy lâm sàng của giảng viên là khá cao. Năm học, tuổi, chuyên ngành, số lượng sinh viên mỗi đợt thực tập, số lần giảng dạy trực tiếp có mối liên quan đến sự hài lòng. Cần cải thiện các hoạt động giảng dạy lâm sàng để nâng cao hơn nữa sự hài lòng của sinh viên với giáo viên lâm sàng.