Kiến thức và thực hành về giảm nhẹ tác hại của lũ lụt của học sinh lớp 4 và 5 tại huyện Tân Hồng, tỉnh Đồng Tháp

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Văn Như Hà, Đức Mạnh Trần

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 627.4 Flood control

Thông tin xuất bản: Y học thảm họa và bỏng, 2014

Mô tả vật lý: 17-24

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 505582

The cross sectional study was carried out in 2014 in 1,286 students of grades 4 and 5 in Tan Hong district, Dong Thap province to describe their knowledge and practice flood risk reduction (FRR) and determine some related factors. Results: 89.1 percent of the stu,dents understood about flooding period, 97.0 percent of students identified the types of flood, 81.3 percent of students had good knowledge and 88.9 percent of students had good practices on FRR. No difference was found among girl and boy groups (p0.05). Some related factors to the students' knowledge and practice include: "Students were reminded on FRR by parents", "be able to access information about FRR at house", "Parlicipating in developing school's FRR plan", "be able to access information about FRR at school" and "Students' knowledge on FRR" (relating to practice). Recommendations: (i) Education sector should continue to maintain and expand the intervention model to raise awareness and practice on FRR for students and (ii) Family should keep reminding children on learning and practicing FRR.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH