Tối ưu hóa các mặt cắt ngang hình tam giác để tăng khả năng chịu tải của thanh dầm chữ I

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả:

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 624.4 Tubular and box girder bridges

Thông tin xuất bản: Khoa học và Công nghệ các trường đại học kỹ thuật, 2014

Mô tả vật lý: 45453

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 506547

Results of analysis on load capability of I-beam using as a railway of hoist in single girder crane show that the standard I-beam is applicable only for the crane with short span and light capacity. This paper presents a combined beam, make of I-beam and steel plate to change the cross section to triangular type with goal increasing the load capability of the beam, loaded in both vertical and horizontal directions, and improves the torsion resistance as well. The dimensions of the combined beam are determined by establishing and solving the structure optimizing problem with the goal to minimize the beam's weight in the terms of strength, stiffness and technology of the structure. The globalized reduced gradient method, integrated in Excels as Solver tool is used to solve this nonlinear optimization problem.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH