Bài toán biến dạng đàn hồi cho cánh máy bay với sự biến đổi của vận tốc và góc tới

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả:

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 516.22 Plane geometry

Thông tin xuất bản: Khoa học và Công nghệ các trường đại học kỹ thuật, 2014

Mô tả vật lý: 20-25

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 506554

The structure of aircraft wing is a closed tube affected by aerodynamic forces. Aerodynamic forces distributed on the upper side and lower side of wing are determined by a 3D numerical method which are extemal forces and considered as known input parameters. The problem of elastic deformation for the wing is solved with a 3D degenerate model, discretized and approximated by finite element method. The built program allows calculating and determining the location and value of the most dangerous stress on the wings which depends on the value and direction of the free flow velocity with a certain structure of wing, from that it allows determining the limit of elastic deformation for wings depending on the velocity and the incidence angle of the free flow.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH