Nghiên cứu tính toán số và thực nghiệm cấc đặc tính khí động học của cánh máy bay siêu tới hạn

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả:

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 533.6 Aeromechanics

Thông tin xuất bản: Khoa học và Công nghệ các trường đại học kỹ thuật, 2014

Mô tả vật lý: 26-30

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 506555

Supercritical airfoil and wing have been developed more than 30 years. For supercritical wing design, one of the most important objectives is improving the cruise efficiency. And some other characteristics are also very important for a practicable supercritical wing, such as drag divergence characteristic, buffet boundary, stall behaviors, and so on. In this study, the aerodynamic characteristics of supercritical airfoil were carried out by numerical simulation (CFD) using ANSYS software and then compared with experimental results using subsonic wind tunnel. The air velocity varied from 5 to 15m/s and attack angle varied from -5 to 30° for both numerical and experimental studies.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH