Vai trò của giảng viên và các tổ bộ môn dạy khoa học cơ bản trong việc hình thành và nâng cao năng lực sư phạm cho sinh viên địa lý

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Minh Đức Đỗ, Viết Thịnh Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 910.01 Philosophy and theory of geography and travel

Thông tin xuất bản: Khoa học địa lý phục vụ chiến lược phát triển kinh tế xã hội các vùng lãnh thổ và biển đảo Việt Nam, 2011

Mô tả vật lý: 879-884

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 507099

 In this paper, from the standpoint of professors in pure science, the authors emphasized pedagogic capacities at teacher-tudents in the two aspects, namely capacities to organize teaching-learning activities and capacities to organize researching/ discovering activities of students. The authors also analyzed the role and tasks of lecturers and departments of pure science in formatting and improving these capacities for teacher-students: To "equip" fundamental and up-to-date knowledge and skills to students
  To strengthen regularly students' geographical thinking
  to shape in them habits of considering practical issues from the standpoint of geography
  To use all opportunities to teach in combination pure science and pedagogic application
  To practice basic skills necessary to students in their research and teaching activities in the future
  To transfer enthusiasm and love of teaching geography to students.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH