In the current trend of integration and fierce competition of financial markets, when competitors of financial institutions are not only domestic but also strong foreign financial institutions, the brand becomes a key elements of commercial banks to compete and stand firm in the market. A good and reputable bank brand and high trust from customers is the influential agent that decides the choice of bank to trade and stick with customers. This study aims to analyze the factors affecting brand equity value of 17 commercial banks in Vietnam. The asset value of commercial banks is most affected by brand loyalty and brand associations. This is the basis for administrators of commercial banks to have solutions to increase the value of brand equity, thereby building and maintaining customer trust.Trong xu thế hội nhập và cạnh tranh khốc liệt của thị trường tài chính như hiện nay, khi đối thủ của những tổ chức tài chính không chỉ trong nước mà còn là các tổ chức tài chính nước ngoài lớn mạnh, thương hiệu trở thành nhân tố trọng yếu của các ngân hàng thương mại để cạnh tranh và đứng vững trên thị trường. Một thương hiệu ngân hàng tốt, có uy tín và nhận được sự tin cậy cao của khách hàng là tác nhân có ảnh hưởng quyết định đến việc lựa chọn ngân hàng để giao dịch và gắn bó của khác hàng. Nghiên cứu này nhằm phân tích các nhân tố tác động đến giá trị tài sản thương hiệu của 17 ngân hàng thương mại tại Việt Nam. Giá trị tài sản của các ngân hàng thương mại chịu ảnh hưởng mạnh nhất bởi nhân tố lòng trung thành thương hiệu và sự liên tưởng thương hiệu. Đây là cơ sở để các nhà quản trị của ngân hàng thương mại có những giải pháp nhằm gia tăng giá trị tài sản thương hiệu, từ đó xây dựng và duy trì lòng tin của khách hàng.