Exhaust gas recirculating (EGR) is an effective measure to reduce NOx emissions of diesel engines. The properties (physical, chemical) of the EGR gas flow are influenced by many factors such as the A / F ratio of the mixture, the operating mode, the rate of recirculating emissions (% EGR), the process quality flow, type of fuel used ... changing the type of fuel used will be changing the properties of the EGR gas stream. The paper presents empirical results detailing the properties of EGR gas flow on Hyundai 2.5 TCI-A engines when using petroleum diesel (BO) and biodiesel B10, B20. The research results directly serve the active control of% EGR when the engine switches to use B10, B20.Tuần hoàn khí thải (EGR) là biện pháp hiệu quả để giảm mức phát thải NOx của động cơ diesel. Thuộc tính (vật lí, hóa học) của dòng khí EGR bị tác động bởi nhiều yếu tố như tỷ lệ A/F của hỗn hợp, chế độ vận hành, tỷ lệ khí thải tuần hoàn (%EGR), chất lượng quá trình chảy, loại nhiên liệu sử dụng... khi thay đổi loại nhiên liệu sử dụng sẽ là thay đổi thuộc tính của dòng khí EGR. Bài báo trình bày kết quả thực nghiệm xác định chi tiết thuộc tính của dòng khí EGR trên động cơ Hyundai 2.5 TCI-A khi sử dụng nhiên liệu diesel dầu mỏ (BO) và biodiesel B10, B20. Kết quả nghiên cứu phục vụ trực tiếp cho việc chủ động kiểm soát %EGR khi động cơ chuyển sang sử dụng B10, B20.