The study was conducted on 514 grandparents and parents to examine the situation and differences between grandparents and parents about the acceptability, feasibility and expected effectiveness of the parenting training program. The results show that grandparents and parents have appropriate beliefs about parenting strategies. Parents have more appropriate beliefs than grandparents
Both grandparents and parents accept and evaluate the program feasibly and effectively. Parents accept and are willing to apply techniques that evaluate the program's feasibility and effectiveness higher than grandparents. In particular, praise and technical efficiency guidance always have the highest average score, ignoring the lowest average score
Education and time spent on child care are the two most predictive factors for program acceptance.Tiến hành trên 514 ông bà và cha mẹ nhằm khảo sát thực trạng và sự khác biệt giữa ông bà và cha mẹ về mắc độ chấp nhận, tính khả thi và hiệu quả dự kiến của chương trình huấn luyện hành vi làm cha mẹ. Kết quả cho thấy: Ông bà và cha mẹ có niềm tin phù hợp về chiến lược nuôi dạy con. Cha mẹ có nhiều niềm tin phù hợp hơn ông bà
Ông bà và cha mẹ đều chấp nhận, đánh giá chương trình khả thi và có hiệu quả. Cha mẹ chấp nhận và sẵn sàng áp dụng các kỹ thuật đánh giá tính khả thi và hiệu quả dự kiến của chương trình cao hơn ông bà. Trong đó, khen ngợi và chỉ dẫn hiệu quả kỹ thuật luôn có điểm trung bình cao nhất, phớt lờ luôn có điểm trung bình thấp nhất
Trình độ học vấn và thời gian dành cho việc chăm sóc trẻ là hai yếu tố mang tính dự báo mạnh nhất cho việc chấp nhận chương trình.