From the research results of the thesis, the article focused on clarifying the degree of influence from measures to improve the positive learning of psychology of sports and physical education to the results of grading of students and links. between the two research groups through the Cramer coefficient is strong. At the same time, measures have been identified that affect 78% in improving the positive learning of Psychology of Physical Education and Sports for students of Hanoi University of Physical Education and Sports.Từ kết quả nghiên cứu đề tài, bài báo tập trung làm rõ mức độ ảnh hưởng từ các biện pháp nâng cao tính tích cực học tập môn Tâm lý học thể dục thể thao đến kết quả phân loại điểm của sinh viên và mối liên kết giữa 2 nhóm nghiên cứu thông qua hệ số Cramer đạt ở mức mạnh. Đồng thời đã xác định được các biện pháp có ảnh hưởng tới 78% trong việc nâng cao tính tích cực học tập môn Tâm lý học Thể dục thể thao cho sinh viên trường Đại học Sư phạm Thể dục thể thao Hà Nội.