In US power competitions, the brand of candidates is always a key factor to win votes from voters. In order to create and promote their brand to voters, candidates must use political marketing. Candidates send messages and promises, policy incentives and introduce their personal qualities to voters in exchange for their votes. Political marketing plays an important part in election results. The article will generalize the political marketing history in the United States with three phases: the stage of birth and positioning the role of political marketing (from the 19th century to the early twentieth century)
the period of the first political marketing revolution associated with the birth and development of television (from the mid-twentieth century to the end of the twentieth century)
the second period of political marketing revolution linked to the power of the internet and social networks (from the late twentieth century until now).Trong các cuộc cạnh tranh quyền lực ở Mỹ, thương hiệu của các ứng cử viên luôn là yếu tố then chốt để giành chiến thắng từ các phiếu bầu của cử tri. Để có thể tạo nên và quảng bá thương hiệu của mình tới cử tri, các ứng cử viên phải sử dụng marketing chính trị. Các ứng cử viên gửi các thông điệp và lời hứa, các ưu đãi về chính sách và giới thiệu các đức tính cá nhân của mình cho cử tri để đổi lấy phiếu bầu của họ. Marketing chính trị đóng góp một phần quan trọng đối với kết quả cuộc bầu cử. Bài viết sẽ khái quát lịch sử marketing chính trị ở Hoa Kỳ với ba giai đoạn: giai đoạn ra đời và định vị vai trò của marketing chính trị (từ thế kỷ XIX đến đầu thế kỷ XX)
giai đoạn cuộc cách mạng marketing chính trị thứ nhất gắn với sự ra đời và phát triển của truyền hình (từ giữa thế kỷ XX đến cuối thế kỷ XX)
giai đoạn cuộc cách mạng marketing chính trị thứ hai gắn với sức mạnh của internet và mạng xã hội (từ cuối thế kỷ XX cho đến nay).