The office is understood as the general operating apparatus of agencies and organizations
is the place to collect, process and provide information for management activities
is a place to take care of all areas of logistics to ensure necessary for the operation of such agencies and organizations. The office has a very important position and role in agencies and organizations
is the main function of advisory, general and administrative functions serving as a general information center for leadership, direct leadership only. Therefore, cadres, civil servants and officials in the office need to have professionalism to be able to do their important and important roles. In recent years, many agencies and organizations have been interested in building professionalism for staff. As a result, the working style and effectiveness of office staff and officials at the agencies have had many positive changes. However, when assessing the professionalism of office officials and employees, many agencies have not given specific criteria. Therefore, the evaluation is still general in the form of: completing tasks, fulfilling tasks ... The above assessment is also about qualitative, easy to lead to scratching, not to create the motivation for the staff, employees have many contributions.Văn phòng được hiểu là bộ máy điều hành tổng hợp của cơ quan, tổ chức
là nơi thu thập, xử lý và cung cấp thông tin cho hoạt động quản lý
là nơi chăm lo mọi lĩnh vực phục vụ hậu cần đảm bảo cần thiết cho hoạt động của cơ quan, tổ chức đó. Văn phòng có vị trí, vai trò rất quan trọng trong các cơ quan, tổ chức
là bộ phận có chức năng tham mưu, tổng hợp và hành chính chính phục vụ, đồng thời là trung tâm thông tin tổng hợp phục vụ sự lãnh đạo, chỉ đao trực tiếp của lãnh đạo. Do vậy cán bộ, công chức, viên chức trong văn phòng cần phải có tính chuyên nghiệp mới có thể làm tốt được vai trò trách nhiệm rất quan trong của mình. Trong thời gian qua nhiều cơ quan, tổ chức đã quan tâm đến vấn đề xây dựng tính chuyên nghiệp cho đội ngũ cán bộ nhân viên. Nhờ vậy, tác phong, hiệu quả làm việc của cán bộ, nhân viên văn phòng ở các cơ quan đã có nhiều chuyển biến tích cực. Tuy nhiên, khi đánh giá tính chuyên nghiệp của cán bộ, nhân viên văn phòng nhiều cơ quan chưa đưa ra được các tiêu chí cụ thể. Vì thế, việc đánh giá vẫn còn chung chung ở dạng: hoàn thành nhiệm vụ, hoàn thành tốt nhiệm vụ... Cách đánh giá trên còn thiên về định tính, dễ dẫn đến việc cào bằng, không tạo động lực cho các cán bộ, nhân viên có nhiều đóng góp.