Những lỗi ngữ pháp khi sử dụng trợ động từ của sinh viên năm thứ nhất trường Đại học Nông lâm, Đại học Thái Nguyên. Kết quả cho thấy lỗi cơ bản mà sinh viên mắc phải là sự nhầm lẫn giữa các trợ động từ. Sự khác biệt trong việc sử dụng "to be" và "do" gây ra nhiều khó khăn cho sinh viên. Hơn nữa, sinh viên gặp nhiều khó khăn trong sử dụng câu phủ định, câu nghi vấn hơn câu khẳng định.The paper lays down grammar mistakes when using auxilary verbs from first-year students of Agricuture and Forestry University, Thai Nguyen University. The results show that the basic error that students make is the confusion between the auxilary verbs. The difference in using "to be" and "to do" causes many difficulties for students. Moreover, students find it difficult to use negative sentences, which are more questionable than affirmative sentences.