Tối ưu thông số thiết kế hệ thống treo cabin và ghế ngồi người điều khiển của xe tải hạng nặng

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Văn Quỳnh Lê

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 519.6 Mathematical optimization formerly 519.3

Thông tin xuất bản: Khoa học và Công nghệ (Đại học Thái Nguyên), 2017

Mô tả vật lý: 183-188

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 553923

The paper presents the optimal method of designing cabin suspension and driver's seat of heavy trucks. A model of 13 degrees of freedom of space movement was established with random stimulation of the highway surface and the average of the average square in the vertical direction of the driver's seat according to ISO 2631-1 (1997). Select is the target function. The optimum design parameters of the cabin suspension and driver's seat are found when the vehicle is moving on ISO level B road conditions at a speed of 60km / h. Optimal results show that the average squared acceleration value of the driver's seat in the vertical direction decreased by 20.83% and the SEAT value decreased to 94.5%.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH