Các yếu tố ảnh hưởng đến hành vi chia sẻ tri thức với đồng nghiệp của giang viên trong các trường đại học

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Thanh Bùi

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 021.2 Relationships with the community

Thông tin xuất bản: TC Kinh tế & Phát triển, 2014

Mô tả vật lý: 71-79

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 556629

 This research is aimed at identifying the factors affecting teachers' behavior in sharing knowledge in universities. Survey data were collectedfrom 422 teachers of six universities in Ho Chi Minh city. The research model is based on the Social Exchange (Homans 1958
  Blau 1964), Social cognition (Bandura 1989), Cognitive development (Piaget 1965), Social construction theory (Jonassen & ctg 1995): and other previous studies. The reliability and validity of the scale were tested by Cronbach s alpha coefficient and exploratory factor analysis (EFA). The results of multiple regression analysis show that the five factors in descending order affecting the teachers' knowledge-sharing behavior in the universities are as follows: reward system, organizational culture, information technology, trust, learning orientation.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH